En rolig upplevelse och utmaning!

Hej alla!

Sitter med läxa men fattar inte så mkt så tar en paus så får vi se senare :)

Om man saknar sitt hem trots att man har det mycket bra när man är borta, så måste väl det betyda att man verkligen har ett gott hem med älskade vänner och familj? Jag saknar er!

Det är så kul att komma hit men som jag viste sedan innan jag åkte, en utmaning! Att komma till ett för mig okännt land, ett språk man inte behärskar fullt ut, helt nya människor från andra sidan av jorden, inte en enda människa som pratar svenska, bo tätt ihop med en massa människor, det vore konstigt om det bara hade kännts enkelt eller?

Det var bara några tankar jag hade just nu...

Så nu ska jag prata om Washington. Lördagen började med att bussen blev två timmar för sen bra start på dagen NOT! Men det visade sig att det var det enda som var mindre bra på resan. Det tog kanske 4-5 timmar från Tarrytown till Washington. Väl i Washington gick vi runt vita huset, besökte minnesplats för 2:a världskriget, flera memorials, The capitol, JFK Center och mycket mer. Är inte så bra på att komma ihåg minns nog allt när jag ser de hundratals korten som jag tagit ;)

Vi sov på ett jättefint hotell! Vi alla sa när vi skulle hem att vi verkligen inte ville åka tillbaka till rummen på skolan när man ser hur bra man kan sova på ett hotell. Jag delade rum med min vän Fumie och en lärare. På kvällen åt vi underbart god mat å den var billig dessutom :)

Söndagen var en museum dag. I vanliga fall är jag inte så mkt för museum men det mesta var intressant speciellt National Air & Space Museum! Med en dag full med museum så var vi sååååå trötta när vi 16.30 begav oss mot skolan igen.

Har nu lärt mig att säga Tack, Hej, Hur mår du, Jag mår bra på japanska :) Men kan dock inte stava det :P

Kort kommer får se hur många jag hinner lägga upp innan middagen, måste ju som sagt göra min läxa! Ska skriva om en festival jag som aldrig har varit på festival!

Kramar Ida

Kommentarer
Postat av: Ida

Kom på att jag kunde skriva om jordgubbens dag ;)

2011-01-18 @ 01:52:12
URL: http://idasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0